Förskolan Tindra!

Förskolan har sju avdelningar. Sex är 1-5-årsavdelningar, en är 5-6-årsavdelning. Där leker och lär alla barn som går sina två sista terminer på förskolan Tindra, innan de börjar förskoleklass.

På varje avdelning har vi minst 3 heltidsanställda pedagoger som arbetar med barnen. De som tar hand om barnen hos oss är utbildade förskollärare eller barnskötare.

Vi har samma taxor som inom kommunen (maxtaxa gäller). Vi har egen kö där man kan ställa sig när man vill. Vi har flexibla vistelsetider för barn till föräldralediga (15h/v) och arbetssökande föräldrar (25h/v), det innebär att familjen i samråd med personalen bestämmer vilka tider barnen vistas på förskolan.

Våra öppettider är kl.7.00- 17.30, vardagar.

Vi har två studiedagar per termin då personalen är på utbildning och planerar för verksamheten. Då är förskolan stängd.

Pyssel och teckningar på vägg

Utevistelse

Forskning har visat att det finns ett tydligt samband mellan barns hälsa och om de regelbundet leker ute eller inte.

Hållbarhet

Hållbar utveckling grundar sig på tankar om en helhetssyn på människan och dess utveckling.

Köket

På Förskolan Tindra har vi höga ambitioner för våra måltider, de är mättande, goda, nyttiga och klimatsmarta. Maten är lagad från grunden av vår egen kock Josefina.

Tyra-appen

Vi använder oss av en heltäckande plattform, Tyra. Det är ett populärt verktyg bland både våra föräldrar och pedagoger där vi delar information, bilder och även dokumenterar vår verksamhet tryggt och säkert.

Sök förskoleplats

Är du intresserad av att ställa ditt barn i kö till Förskolan Tindra?
Klicka isåfall på knappen nedan.